گریه اشک  

    به نام او که مهرحسین رابهانه اشکها قرارداد 

                       گریه اشک                      

محرم آمد

تاداغ عشق رابرجبین آفتاب عشق "حسین(ع)" بگذارد.

تا قافله ی بی تاب حسین(ع)را درغربت اشکها به کربلا برساند.

محرم آمد

تاشکوفه های خون ،رنگ شهادت به خودگیرند وهمه راسرمست عطرخویش سازند

محرم دگرباررسید تابارقه های اشک، درمظلومیت حسین بن علی (ع) آنچنان برگونه هاببارندتا هق هق ، ششماهه حسین(ع)  به گوش مادران برسد.

اما ای همسفرمحرم آیا تابحال نوحه خوانی اشکهارا بربالین دریا،دیده ای؟

آیا سوزاشکهایی راکه در نگاه طفلان خیام ابی عبدالله هست، دیده ای؟

آیا ازخاطرات اشک درصحرای کربلا پرسیده ای ؟

آیا گریه سرخ اشک رادر کویر فرات دیده ای؟

آیا ناله های اشک را برچهره آب شده ی عمه سادات زینب کبری(س) دیده ای؟

آیا شورسینه زنی اشکها را ،آنهم درآغوش بی رمق چشمها ، دیده ای ؟

سروده از حمید صالحی

بی حسین احساس پیری  می کنم.

بی حسین بن علی احساس پیری می کنم

نی که پیری بلکه احساس حقیری می کنم

گفت سائل از چه رو محکم به سینه میزنی

گفتم از آینه دل گرد گیری می کنم

التماس دعا

دراین روزهای عزیز مردم کلنجین نیز مانند سایر مردم عزیز کشورمان خود را

آماده برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله حسین می کند.

انشاالله در عزاداری امام حسین و یاران با وفایش درکنار امام زاده عبدالقهار

سایر عزیزان دور از وطن را هم دعا کنند .

نقش نظریه رسانه ها در مراحل مختلف بحران

عنوان مقاله :

نقش نظریه رسانه ها در مراحل مختلف بحران 

تهیه وتنظیم :

رضادمیرچی کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات

چکیده:

مقاله حاضربا هدف ارزیابی نقش نظریه رسانه ها در مراحل  مختلف بحران با تاکید بر رادیو وتلویزیون تدوین شده است . ودر صدد پاسخ به این پرسش است که نظریه رسانه ها در عملکرد رسانه ها از چه جایگاهی برخورداندو چه نقشی را درمراحل مختلف بحران ایفا می کنند؟

امروزه یکی از مولفه های اساسی در مراحل مختلف بحران کار با رسانه ها ، و رسانه ابزاری است که تجربه را به دانش تبدیل می کند ، یا به عبارت دیگر رسانه ها علاماتی را ارائه می کنند که به رویدادهای زندگی روزمره معنا می بخشند.

دراین مقاله به نقش نظریه رسانه ها در مراحل مختلف بحران ، و جایگاه آن در عملکرد رسانه ها پرداخته شده است.

واژگان کلیدی :

مراحل مختلف بحران – رسانه – نظریه رسانه ها – مدیریت بحران

ادامه نوشته

امیراالمومنین از دیدگاه  جورج جرداق مسیحی

جورج جرداق در لابه لای بحث انقلاب کبیر فرانسه چنین می گوید:

درپرتو این روشنایی باید مراحل غنی وارزنده تاریخ ما و هر تاریخ دیگری بررسی شود. و از این مراحل ، مرحله ای است که قهرمان آن ، علی بن ابی طالب ، یکی از بزرگ مردانی است که در اعلان حقوق بشر شرکت داشتند و ما در موقع خود ، به زودی سهم ونقش امام را در این مورد نشان خواهیم داد تا در تاریخ ما شرف و افتخار باشد و برای امروز ما نیز عامل محرکی برای پیشرفت باشد نه برای واماندن د رگهواره دیروز.در راس این کاروان انقلابیان ، علی بن ابی طالب قرار دارد که با زندگی و مرگ خود و با آنچه به مردم آموخت و از خود بر جای نهاد ، همیشه سربلند و پرافتخار خواهد ماند ، همان علی بن ابی طالب که با شمشیرخود دربرابر لشکر متجاوز ایستاد و با قلب و زبان خود در مقابل لشکری از اندیشه های ارتجاعی مقاومت ورزید و با اندیشه بی نظیر و سرختی خویش در برابر توفان ها ، با لشکری از سازمان های نجبا ، فئودال ها و آز و طمع های بزرگان و سرشناسان ایستادگی کرد.

امیدوارم ما شیعیان هم یک بارم که شده نهج البلاغه را بخوانیم .

منبع : امام علی (ع) درمنابع اهل سنت مرکزپژوهش های اسلامی

پیشاپیش دهه ولایت و عید غدیر را برهمه ولایت مداران کشورعزیزمان و بازدیدکنندگان وبلاگ تبریک عرض میکنم

نقش رادیو در مراحل سه گانه بحران

عنوان مقاله :

نقش رادیو در مراحل سه گانه بحران

تهیه وتنظیم :رضادمیرچی کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات

چکیده :

این مقاله کوششی برای بررسی نقش رادیو در مراحل سه گانه بحران است . نویسنده معتقد است رادیو در هر سه مرحله بحران نقش تعیین کننده ای دارد . و باید مدیران وکارگزاران این رسانه یک برنامه ریزی منسجم و استراتژایک برای مراحل سه گانه بحران های مختلف داشته باشند.

رسانه ها سه کارکرد اساسی در مراحل بحران دارند. که عبارتند از : آموزش ، مواجهه با بحران و پشتیبانی و اصلاح . بنابراین ، رسانه ها در شناخت وضعیت بحران ، ایجاد آمادگی در بخش های مختلف جامعه و سازمان های مسئول و با آموزش مستقیم و غیرمستقیم ، شیوه های مقابله با بحران ها را در مراحل مختلف بحران نقش مهمی ایفا می کنند. درحین بحران و پس از آن با اطلاع رسانی سریع واثر بخش ، ایجاد هماهنگی بین سازمان های مسئول ، آرامش بخش ی و کاهش فشار روانی بازماندگان و... به عبور از شرایط بحران و بازگشت به وضعیت عادی کمک می کنند.

نویسنده در ادامه ، نقش ویژه رادیو در مراحل سه گانه بحران بر مبنای کارکردها وظرفیت های این رسانه مورد مداقه قرارداده و تبیین نموده است.

واژگان کلیدی :

رسانه رادیو – بحران – مراحل سه گانه بحران – پیشگیری ازبحران- مدیریت بحران

ادامه نوشته